تدوین استراتژی، شناخت کلمات کلیدی و رعایت سئو تکنیکال، پایان کار سئو کلاه سفید نیست. آنچه که در آخرین قسمت از سلسله مقالات سئو کلاه سفید خواهید خواند، ضربه آخر شما به سایت، برای رسیدن به قله صفحات نتایج جستجو خواهد بود. لینکسازی خارجی استاندارد، درست مانند یک کاتالیزور شما را در این مسیر رو به جلو پرتاب خواهد کرد.
طی سالهای اخیر، لینکسازی برای گوگل و متخصصان سئو بیش از پیش محبوبیت پیدا کرده است و یکی از مواردی که در آموزش سئو
بسیار به آن توجه میشود، لینک سازی کلاه سفید است. حالا پس از چندین سال آزمون و خطا و فعالیت لینکها بعنوان فاکتورهایی اثرگذار، به خوبی میدانیم که لینکهای دریافتی یک وبسایت چقدر میتواند در رشد سئوی آن موثر باشد.
لینکها درست مانند معرفینامههایی هستند که صحت عملکرد و کیفیت کار شما را به گوگل اعلام میکنند. اما اینکه این معرفینامهها را از چه کسی و با چه درجه کیفیای دریافت کرده باشید نیز، قطعا برای گوگل ملاک خواهد بود. دریافت اعتباری با درجه کیفی َA از کسی که در حوزه مورد نظر تخصص داشته باشد، بدون شک تاثیر بیشتری نسبت به یک اعتبار درجه C از یک مرجع نوپا و عمومی خواهد داشت.
در این مقاله یاد میگیرید که چه اعتبارنامههایی برای گوگل ارزشمند است، معیار ارزشگذاری گوگل برای لینکها چگونه است و چطور یک معرفینامه معتبر و قانع کننده دریافت کرده و به گوگل ارائه کنید.
در قسمتهای قبل در اینباره صحبت کردیم که چطور موتورهای جستجوگر براساس ارزشی که وبسایتها برای کاربرانشان ایجاد میکنند به آنها رتبه میدهند. همچنین گفتیم که کلمات کلیدی مرتبط و عناوین و محتوای صفحات را چطور در جهت درک بهتر گوگل استفاده کنیم. اما گوگل برای درک بهتر ارزش یک وبسایت، بررسی ارزش لینکها را نیز در دستور کار قرار داده است.
لینکهایی که وبسایتهای مختلف با یکدیگر تبادل میکنند و بعبارت بهتر، اعتباری که سایر وبسایتها به شما میدهند معیار دیگری برای ارزشگذاری وبسایت شما خواهد بود.
با وجود این معیار، میتوانیم اینگونه برداشت کنیم که گوگل به آنچه که دیگران درمورد شما میگویند بیشتر از آنچه که شما درباره خودتان میگویید اهمیت میدهد. اگر شما خودتان را بهترین متخصص یک کسبوکار در فضای وب معرفی کنید، گوگل این ادعا را صرفا با استناد به نظرات (لینکهای) سایر سایتهایی که معتبر هستند درمورد شما میپذیرد.
یکی از اقدامات هوشمندانه موسسان موتور جستجوگر گوگل ، معرفی الگوریتمی با عنوان PageRank است. گوگل به کمک الگوریتم پیجرنک وبسایتها را در صفحه نتایج جستجو رتبهبندی میکند. براساس توضیحات گوگل، الگوریتم PageRank با شمارش تعداد و سنجش کیفیت لینکهای دریافتی یک وبسایت، اهمیت آن را تخمین میزند. فرض اصلی این الگوریتم آن است که وبسایتهای مهمتر، احتمالا لینکهای بیشتری را از وبسایتهای سطح وب دریافت میکنند.
برخلاف باور رایج، نام الگوریتم PageRank برگرفته از نام یکی از موسسان این موتور جستجوگر یعنی Larry Page است.
اگرچه این الگوریتم تنها فاکتور گوگل برای تعیین ارزش وبسایتها نیست اما یکی از شناختهشدهترین و قدیمیترین الگوریتمها در این زمینه است. نکته مهمتری که درمورد این الگوریتم وجود دارد، سیستم درصدی ارزشگذاری و وزندهی آن به لینکها است. براین اساس، تنها تعداد لینکهای دریافتی یک وبسایت در معتبر شمرده شدن آن اثرگذار نیست. بلکه ممکن است وبسایتی با دریافت لینک کمتر، ارزشی بیش از وبسایت مشابهی با لینک بیشتر داشته باشد. برای اینکه درک بهتری از نحوه عملکرد این الگوریتم پیدا کنید به تصویر زیر دقت کنید.
منبع : https://websima.academy/white-hat-link-building/
درباره این سایت